3PoCube - Počuť, Porozumieť, Povedať

Vitajte. Stránka je venovaná výskumnej aktivite v oblasti detskej rečovej audiometrie, logopédie a testovaniu porozumenia. Výskum je realizovaný riešiteľským kolektívom z troch univerzít:
Aktuálne je táto práca zastrešená projektom APVV-22-0261 s názvom: "Úloha podporných nástrojov pre skorú diagnostiku a terapiu u detí s poruchami sluchu a reči" (2023-2027).

English version

Link na naše aplikácie a dotazník nájdete na konci stránky (sekcia Aplikácie)

Čo skúmame

Zámerom projektu je skúmať aspekty použitia podporných nástrojov pre skorú diagnostiku a terapiu u detí s poruchami sluchu a reči. Jedná sa o softvérové a webové aplikácie zamerané na:
Medzi základné ciele projektu je možné zahrnúť snahu o zlepšenie diagnostických a terapeutických prostriedkov, ktoré je možné aplikovať aj v domácom prostredí, tak, aby tieto prostriedky boli ľahko ovládateľné rodičmi, resp. pedagógmi, ktorí sú v dennom kontakte so znevýhodneným dieťaťom.
Projekt má tiež za cieľ vytvoriť prostriedky (databázy, nástroje, postupy a metodiky) k tomu, aby bolo možné definovať správny spôsob zavádzania moderných informačno-komunikačných nástrojov do procesu diagnostiky, terapie a rehabilitácie u detí s poruchami sluchu a reči.

Kto sme

Výskumná skupina vznikla na báze spolupráce medzi laboratóriami:
Kontaktné osoby

Ciele

Cieľom tejto výskumnej aktivity je vytvoriť podporné nástroje pre realizáciu audiometrických meraní u detí, realizácie logopedických cvičení a pre testovanie úrovne porozumenia a komunikačných schopnosti detí.

Výskumná skupina sa zaoberá najmä:

Aplikácie

Aplikácie zamerané na oblasť logopedických hier

NESLOVKÁČIK - webová aplikácia zameraná na logopedické hry a kooperáciu rodič-logopéd
Baníkovo dobrodružstvo - webová hra s rôznymi cvičeniami zameraná na oblasť logopédie

Aplikácie zamerané na oblasť testovania porozumenia a komunikačného správania detí

Testovanie_porozumenia - demo verzia aplikácie pre test úrovne porozumenia
Testovanie_komunikačného_správania - demo verzia aplikácie pre test komunikačného správania založený na skrátenej verzii testu TEKOS II

Aplikácie zamerané na oblasť rečovej audiometrie

Robot Tomáš - demo aplikácia pre meranie WRS (Word Recognition Score) , verzia 1
Robot Tomáš_verzia 2 - demo aplikácia pre meranie WRS (Word Recognition Score), verzia 2
6Ling test - demo aplikácia pre denný skríning percepcie reči
6Ling test verzia 2 - demo aplikácia pre denný skríning percepcie reči, dynamická verzia
6Ling test verzia 2 - alternatívny link

Experimentálne - iba v sieti TUKE

Políčková hra - experimentálna hra, s modifikovateľným hracím poľom

Pre zlepšovanie vytvorených aplikácií sme vytvorili hodnotiaci formulár, ktorý nám pomôže získať dojmy, skúsenosti, pocity a informácie o použiteľnosti tak od samotného dieťaťa/pacienta ako aj od osoby, ktorá test vykonáva (rodič, pedagóg, lekár). Formulár nájdete na nasledujúcom linku:

Hodnotiaci formulár

Dotazník prosím vyplňte po každom použití aplikácie, ak to situácia umožní. Dotazník vyplňa osoba, ktorá test realizuje s dieťaťom/pacientom, teda rodič/pedagóg/lekár.

Publikácie

.

  1. S. Ondáš a kol., „Towards robot-assisted children speech audiometry“, In: 10th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications : CogInfoCom 2019 : Proceedings. - Danvers (USA) : Institute of Electrical and Electronics Engineers s. 119-123 . - ISBN 978-1-7281-4793-2
  2. S. Ondáš a kol., „Pediatric Speech Audiometry Web Application for Hearing Detection in the Home Environment“, In: Electronics, Basel, Švajčiarsko: Multidisciplinary Digital Publishing Institute, Vol. 9, No. 6, 2020, s. 1-15 [online], ISSN 2079-9292
  3. E. Kiktová, J. Zimmermann, S. Ondáš, M. Pleva, J. Juhár and V. Šoltésová, "The Role of Hearing Screening Using an Audiometry Application in the Education of Children with Hearing Impairment," 2020 18th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), 2020, pp. 311-317, doi: 10.1109/ICETA51985.2020.9379250.
  4. KIKTOVÁ, Eva - SOCK, Rudolph – GETLÍK, Peter, Testing in Noise Based on the First Adaptive Matrix Sentence Test in Slovak Language, In: Electronics. - ISSN 2079-9292. Roč. 13, č. 3 (2024), art. no. 602, s. [1-15], online. - Spôsob prístupu: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85184733882&origin=resultslist.
  5. ONDÁŠ, Stanislav - KIKTOVÁ, Eva - PLEVA, Matúš - JUHÁR Jozef: Podporné nástroje v terapii porúch sluchu a reči v neambulatnom prostredí, Fyzikálne faktory prostredia, Roč. XIV, č. 02/2024, s. 42-47. ISSN 1338-3922
  6. ONDÁŠ, Stanislav - SOKOLOVÁ, Zuzana, STAŠ, Ján - BOŽEK, Adam: Gamification of therapeutic tools for speech and hearing disorders, In Proceedings of the 22nd Year of International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, ICETA 24, October 24-25, 2024. Starý Smokovec, Slovakia, IEEE, pp. 1-6, SCOPUS, ISBN 979-8-3503-7069-0.
  7. ONDÁŠ, Stanislav - STAŠ, Ján - ŠEVC, Richard: Speech recognition as a supportive tool in the speech therapy game, In 2024 34th International Conference Radioelektronika (RADIOELEKTRONIKA), Zilina, Slovakia, 2024, pp. 1-4, doi: 10.1109/RADIOELEKTRONIKA61599.2024.10524060.
  8. Haluška, R. – Pleva, M. – Reňák, A. (2024) Development of Support Speech Therapy Game. In: Proc. of the 22nd Year of International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, ICETA 2024, October 24-25, 2024, Starý Smokovec, Slovakia, IEEE, pp. 174-179, ISBN 979-8-3315-2771-6.
  9. Spišiak, M., Jakubec, M., Jarina, R., Kasak, P. (2024, April). Efficient Low-Complexity Speaker Identification based on a SpeakerGAN Approach. In 2024 34th International Conference Radioelektronika , pp. 1-5. IEEE.
  10. Kasák, P., M. Jakubec, M, R. Jarina, R., Spišiak, M. (2024). Critical Review of Current Audiometric Screening Practises and the Impact of Hearing Loss on Preschool and School-Aged Children, 22nd International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, ICETA2024, Oct.24-25, 2024 High Tatras Slovakia
  11. Kiktová, E., Ondáš, S.: Developing Speech Tests for Audiological Assessment of Roma Children, 22nd International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, ICETA2024, Oct.24-25, 2024 High Tatras Slovakia
  12. Jakubec, M., Jarina, R., Lieskovská, E., Kasák, P., Spišiak, M. (2024). Enhancing Speech Emotion Recognition Using Transfer Learning from Speaker Embeddings. In: Text, Speech, and Dialogue. TSD 2024. Lecture Notes in Computer Science, vol 15049. Springer, Cham.